fredag 22 januari 2016

Livstecken


Mitt nyårslöfte om att ge bloggen lite mer kärlek tog inte lång tid att bryta. Dock är det en tillfällig svacka. Så fort vi packat upp flyttlådorna och tagit emot lite möbelleveranser så kommer bloggen att få så mycket kärlek som den aldrig tidigare fått. Det känns som om vi flyttat i flera månader nu. Vilket vi nästan har eftersom vi redan för två månader sedan flyttade massa saker till huset som vi stylade inför en försäljning. 

Men nu är nästan alla våra saker i vårt nya hus som vi flyttade till i Onsdags. I sovrumsfönstret står det till och med en blomma, bara en sådan sak. Nu har vi alltså lämnat stan på riktigt vi har nog insett att vi köpt väldigt mycket hus och att våra vuxenpoäng skjutit i höjden ordentligt. Förutom att jag har börjat pendla till jobbet och packat upp väldigt många flyttlådor har jag också letat mycket efter min viktigt-väska där jag bland annat har mina kamera och mitt smink. Jag har också letat efter två likadana skor som lämpar sig för rådande väderlek men ändå är anpassade för jobb. Jag har organiserat lådorna i vårt jättestora kök och jag har gjort en väldigt vettig prioriteringsordning som innebar att jag ställde mig och picklade olika sorters grönsaker istället för att packa upp kläder.  Jag tycker också lite synd om mig själv sedan jag ramlade i en trappa och slog nacken. Så synd om mig själv att jag i morgon ska gå och köpa en fin bukett blommor och ignorera berget av flyttlådor för en liten stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar