tisdag 5 januari 2016

Klädd för en kall ledig dag

Jag avskyr att frysa så nu är kylan kommit klär jag mig väldigt vuxet. Mina fodrade Timberlandkängor kan vara årets bästa köp och är nu på rea såg jag. Trots att jag verkligen inte passar i mössa så ogillar jag att frysa ännu mer. Nästa år ska jag köpa en längre dunjacka som går ner över rumpan, typ som denna från Hope, men min marinblå Tommy Hilfiger är väldigt fin men något för kort. Jag och Henrik har en rad olika färger av Acnes halsdukar i olika färger. Eftersom jag alltid går hemifrån först så får jag alltså alltid välja färg. Min vardagsuniform för lediga dagar är jeans och tröja, gärna halvpolo och samlingen av randiga tröjor i min garderob är gigantisk. Det är sånt man märker när man rensar och packar. 

I morgon är det den stora dagen. Dagen då vi på allvar måste bestämma vilken färg vi ska måla väggarna i köket i vårt nya hus. En stor dag med andra ord. Dock är det fortfarande väldigt overkligt att det är vårt hus. Det känns lite busigt när man sitter uppe på köksön och egentligen väntar vi mest på att någon vuxen ska komma hem och säga till oss. 

5 kommentarer:

  1. Timberlandkängorna är jag sugen på att klicka hem! hur är de i storleken tycker du?
    God fortsättning!
    Kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristin,

      Jag skulle säga att de är normala. Jag är en 38:a i vanliga fall och har även 38:a i dessa.

      Radera
    2. Tack för tipset, hämtade mina idag och de är supersköna! /Kristin

      Radera
  2. Älskar dina kollage, både för mode och inredning! Tack för tipsen, blev riktigt sugen på kängorna...
    /Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia!

      Tack så mycket! Jag har fått höra att jag borde göra fler collage. Kanske borde börja lyssna på den feedback jag får. ;) Kängorna är ett riktigt bra köp faktiskt.

      Radera