lördag 2 januari 2016

Hemma hos Karin Ward


Två dagar kvar till tillträde av vårt hus och jag letar inspiration som bara den. Främst är det väggfärg som är minst sagt aktuellt just nu. Har redan en hel del olika varianter från Alcro, Jotun och Farrow & Ball som ska testas på måndag. På tisdag kommer nämligen målaren så det är snabba ryck. Som vanligt när det gäller oss. 

Under min digitala inspirationsrunda så hittade jag detta väldigt fina hem på Elle Decoration. Hemmet tillhör Karin Ward som är Creative Director på Linum. Som för övrigt släpper en väldigt fin vårkollektion. Hur som helst, hennes hem har en färgskala som jag gärna snor rakt av och i morgon behöver jag köpa ytterligare en provfärg, nämligen Alcros Lovika. Älskar verkligen den grå färgen i kombination med mörkare träslag, ännu mer grått, naturmaterial och blått. Jag försöker verkligen hitta en vägg som lämpar sig för en platsbyggd bokhylla i nya huset. Jag tycker också mycket om Karins mix av gammalt och nytt och hennes hem känns så himla harmoniskt. 




Bilder från Elle Decoration



1 kommentar: