tisdag 26 januari 2016

En önskelista på temat behöver


Vi har väl sakta men säkert insett att våra saker som var anpassade efter 80 kvadratmeter inte är så anpassade för drygt 200 kvadrat plus rejält med förvaring. Nu inväntar vi förvisso en del möbler men vi har nog en bra bit kvar innan vi har ett möblerat hem. En väggfast lösning för böcker står på listan och efter att ha spanat in de flesta budgetalternativ så har vi nog insett att Montana är den bästa lösningen när man som vi vill bygga ihop flera moduler. Vi har ett jättestort badrum. Ett så stort badrum att vi i ena hörnan ska ha en rottingfåtölj. På tal om det där stora badrummet så är där även mycket öppen förvaring. Det betyder att jag behöver många fler handdukar som kan ligga snyggt vikta där. Dessa från Ellos har jag sedan innan och de är ett bra budgetfynd. Vårt matbord är på ingång och under det behöver vi en matta modell större och Ekeby från Ellos är det som verkar bli det vinnande alternativet. I hallen finns två garderober utan handtag och till dem ska jag beställa dessa från Beslag design. Kanske inte på temat behöver utan snarare vill ha är Kristina Starks Hank som jag velat ha sedan jag såg den hos Frida. Behöver dock invänta lite andra saker som hör till det fönsterpartiet där jag tänker mig den innan jag vet om det blir bra. De där många tavlorna som jag hade i vår lägenhet är nu inte så många längre. Så saker till väggarna är åter igen en prioriterad fråga. Tro som finns på Le kiosk ska jag bara få tummarna loss och beställa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar