söndag 31 januari 2016

1st Street

Jag är en hemnetknarkare av rang som uppskattar objekt med extra fina bilder som förmedlar objektets karaktär och fördelar på bästa sätt. Jag frossar, och inspireras gärna av vacker och intressant styling och har inga som helst problem med de uppenbart stylade så länge det finns ett syfte att berätta objekts historia och skapa en inbjudande miljö. Däremot läser jag extremt sällan texterna då de allt för ofta är en uppvisning i floskler som jag inte är ett dugg intresserad av.

1st Street som är en nystartad mäklare i Stockholm använder storyteling i sina objektsbeskrivningar och även om jag personligen inte är helt förtjust i det så sticker det onekligen ut och skapar en känsla av att jag faktiskt sitter där i lägenheten på Svartensgatan 5A och äter frukost. Om det sedan skapar bättre bostadsaffärer låter jag vara osagt men att det skapar en social spridning är jag övertygad om. Enligt deras hemsida kommer de också att satsa på mycket samarbeten med designers och konstnärer och jag hoppas att vi kommer att få se ett personligt uttryck men produkter vi inte sett förut.




1st street via hemnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar