torsdag 3 december 2015

En alldeles typisk december

December alltså. Slutspurten på en hektiskt höst på alla plan. Årets sista kapitel skrivs och när boken summeras kommer det att ha varit ett händelserikt år. Ett fint år. Kanske det finaste av dem alla. Men innan det är dags att summera så ska boken stängas. Listan på jobbet är lång, mitt slutarbete på Berghs lämnar jag in i morgon och det privata planet är projekten många och stora. Årets näst sista Stockholmsresa i morgon och som vanligt ringer klockan så där okristligt tidigt. Någonstans i det pressade schemat så ska vi finna tid för att umgås med varandra, och jag min make. Tända ljus, mysa i soffan och se på julkalendern. Samtidigt som jag skriver arbete men det är fint ändå.  Allt blir fint med bästa sällskapet och många tända ljus. Och jag vill även poängtera att julkalendern i år är riktigt bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar