lördag 28 november 2015

En mörk jul


I år låter jag julpyntet vara minst sagt diskret, inte för att jag brukar ha tomtar och julkrubba men i år är det mindre än vanligt. Några ljusstakar, en del julblommor och mycket ljus får sprida julstämning. Vi kommer inte att vara hemma över julen och precis när vi börjat skriva 2016 har vi tillträde till vårt hus. Så vårt nuvarande hem känns inte så himla prioriterat faktiskt. I morgon är det dock vårt årliga glöggmingel så vårt hem har fått lite kärlek idag trots allt. 

Om jag hade lagt mer energi på julen i år så hade jag velat ha samma känsla som i bilderna som Lo Bjurulf har stylat för Åhlens. Att jag älskar blått har nog inget missat och gärna i kombination med grått och som här, gröna växter. Blått är en färg vi verkligen kommer att ta med oss till huset.



Styling: Lo Bjurulf. Foto: Petra Bindel 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar