onsdag 10 juni 2015

Junis önskelista


Egentligen önskar jag mig bara att sommaren kommer och att få njuta av varma dagar och sköna kvällar denna första sommar med sommarhus . Jag önskar en härlig sommar med bröllopsplanering, umgänge med nära och kära och att vi alla får må bra och vara friska. Jag önskar mig härliga morgonpromenader längst havet, läsa böcker på en solstol i trädgården och att ta cykeln ner för ett kvällsdopp för att sen avrunda kvällen med maxi-Yatzy framför brasan. 

Men om jag nu ändå har en ambition att få fram en önskelista varje månad så hittade jag en del saker som mer än gärna haft i min ägo. Jag läser nu första delen i Kristina Sandbergs triologi och vill gärna ha de andra två böckerna. En perfekt "slänga-över-axeln"-väska i mocka och kommer från Mango. En väldigt söt kjol som kanske för söt för mig egentligen men ser skön ut och fin med espadrillos och en slapp topp på dagarna och en stickad tröja på kvällarna. På tal om skor så hade en kund som jag träffade i veckan på sig dessa från Filippa K. Hamam handduken har många fördelar. Torkar fort, tar lite plats i väskan och framförallt, är himla snygg. Denna kommer från Lou & friends. Vi har en väldigt tom del av vårt vardagsrum på landet. Tanken är att det ska finnas hyllor och en fåtölj där men än så länge har vi inte hittat varken det ena eller det andra. Kaare Klints Safari hade ju varit helt perfekt. Just nu finns den på kampanj hos Olsson och Gerthel också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar