fredag 29 maj 2015

Mina tidsbesparande favoriter

Min 1 1/2 timmes försening i går slutade i en tågresa på åtta timmar, missat möte och ett löfte till mig själv om att aldrig mer åka tåg. Det säger jag förvisso efter varje gång men denna gången ska jag komma ihåg det nästa gång jag får för mig att sätta mig på tåget mellan Göteborg och Stockholm.

Ni som känner mig vet om att jag gör det mesta i ett rasande tempo. Jag har nog aldrig tillbringat mer än 15 minuter framför spegeln och i 99 % av fallen så ägnar jag max fem minuter framför spegeln och då har jag både sminkat mig och gjort vid håret.  Jag tycker att det är hiskeligt tråkigt att vänta på folk och ändå är det något som jag får ägna ganska mycket tid åt vid olika tillfällen. För att underlätta min vardag och mitt tempo så har jag vissa hjälpmedel.

 Från St tropez kommer min bästa kompis under vintertid. Ungefär en gång i veckan får mitt ansikte en omgång brun utan sol och förutom att jag känner mig fräschare så sparar det en del moment för mig samtidigt som det sparar plats i väskan eftersom jag nästan varje morgon gör vid mig på gymmet. Concealer, mascara, ögonbrynen och ibland lite rouge och sedan är jag klar.

Sedan en av mina bästa kompisar började jobba i en riktig underklädesbutik så har jag bytt BH-storlek och har nu en bra BH-garderob som gör att jag alltid har rätt BH för vad jag ska ha på mig vilket sparar både tid och gör att kläderna sitter snyggare. 

Att måla naglarna är ungefär det tråkigaste jag vet. Däremot tycker jag att det är roligt att ha fina naglar och sedan jag upptäckte Seche vites överlack så kan jag få fina naglar som torkar jättefort. 

Jag tycker om att gå i lagom höga klackar men jag gillar inte riktigt att min fart blir något begränsad och om vädret tillåter så går jag gärna överallt och då mår inte mina fötter så bra efter en dag i klackar. Sedan tidigare har jag nästan alltid gått med sneakers till och från jobbet och där bytt. Men sedan jag köpte mina nya vita Adidas sneakers så kan jag gå med dem en hel dag för att jag tycker att de är så fina. Lite beroende på hur dagens agenda ser ut förvisso men det är ändå ett stort steg för mig. Sen får vi se hur länge de håller sig vita dock. 

Med tanke på att jag tränar nästan varje morgon så är torrshampoo och hårparfym mina räddare i nöden eftersom jag inte vill tvätta mitt hår så ofta. Favoriten kommer från Byredo. Såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar