söndag 31 maj 2015

Maj månads önskelista

Så där i sista sekund så slänger jag in Maj månads önskelista. Where Chefs eat är boken där kockarna själv tipsar om sina favoritrestauranger runt om i världen. Här betyder stjärnor ingenting utan det kan lika gärna vara hålet i väggen som 600 av världens kockar unisont hyllar. Vi är ju numera med trädgård och denna helg ägnar jag mig bland annat åt att plantera. Dessa handskar från Norrgavel är ju himla fina men om jag ska vara ärlig så skulle jag nog inte använda dem när jag gräver med händerna i jorden utan mer när jag fingår i trädgården typ. Kanske plockar in min bukett av trädgårdsblommor som jag kommer att kunna plocka lagom till min 35-årsdag. Att hitta en lampa till sovrummet är svårt men jag tror att jag hittat den. Från Norrgavel kommer även denna och jag har faktiskt satt upp den på en annan önskelista som väldigt snart är klar. Nämligen den till vårt bröllop. En hängstol till verandan där jag kan sitta och läsa en bok varma sommarkvällar. Förutom själva hängstolen så saknas förvisso den där värmen som känns något avlägsen just nu. Växter upptar en del tankeverksamhet just nu. Ett citronträd hade varit trevligt, särskillt om jag kan plocka mina egna citroner men det kanske får bli ett projekt efter mer lättodlade saker som till exempel rädisor. Den grå lerkrukan finns på bland annat granit och är ett bra budgettips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar