lördag 11 april 2015

Soliga lördag


Jag inledde denna lördag med att vara löjligt effektiv. Innan klockan var 13.30 så hade jag varit ute och gått en timme samt köpt bröd, ätit frukost med Henrik innan han åkte till golfbanan,  plockat undan, varit på gymmet, handlat och planterat blommor, städat samt skurat alla möbler på balkongen och putsat fönster. Eller de fönster som vetter ut mot balkongen i alla fall. Efter det har jag gjort desto mindre. Jag har ätit omelett till lunch och sedan legat i min hörna på balkongen och läst bok tills Henrik kom hem för en liten stund sedan. Nu väntar en lugn kväll som kommer att bestå av en god hemmamiddag och lite projektplanering. 

Föresten så måste jag tipsa om denna kanna med korklock från Ikeas 365+ kollektion. Perfekt om man som jag gillar att smaksätta vattnet med massa godsaker men ändå vill ha lock på när vattnet står i kylen. Tidigare har jag använt flaskor med krok och det brukar vara lite problem att få ut sakerna som jag stoppat ner. Vet inte hur många gånger stått med en pincett och lirkat ut citronklyftor. 



1 kommentar:

  1. Så härligt Emma. Var i Göteborg bor ni?

    Sarah

    SvaraRadera