söndag 1 mars 2015

Weekend-list

Det var kanske lite väl optimistisk av mig att tro att jag varje fredag skulle få ihop en lista så jag har produktutecklat listan till en helglista. Vilket känns som en något mer realistisk plan. Ute är det snöblandat regn och blåst men på tisdag åker vi till solen för en veckas lugn och ro. Och den här gången menar jag faktiskt det när jag skriver att en semester betyder lugn och ro eftersom vi har valt ett resemål där det faktiskt inte finns så mycket annat att göra än att träna och ta det lugnt. En passande semester just nu faktiskt.

Wear
Hur som helst så försöker jag packa inför den här semestern. Mängder av träningskläder ligger redo att packas mer men i övrigt så ska jag packa för sommartemperaturer på dagarna och rätt mycket kyligare kvällar. Ungefär såhär tänkte jag se ut på kvällarna. Sen håller jag tummarna för att våren kommit när vi kommer hem så att jag kan fortsätta med denna färgskala.


Word
Det är egentligen ganska solklart. Om man vill ha något så får man jobba för det. Annars vill man inte ha det tillräckligt mycket helt enkelt. Dessa ord tillhör den handfull citat som lång tid följt med mig. Som pepp i digital version på pinterest,  på skrivbordet på kontoret eller som ett mentalt mantra de där dagarna när mest vill gå och dra ett täcke över huvudet istället för att fylla veckorna med jobb, träning, kärlek, vänner, resor och lite andra engagemang som jag sysslar med. 


Watch
Nu är vi på absoluta sluttampen av Sons of anarchy och så fort vi sett klart det sista avsnittet så är det dags för säsong tre av House of cards. Som jag längtat efter att få följa Frank och Claire ytterligare än säsong. Att house of cards tillhör en av mina favoriter är inte konstigt. Smart, snygg och med politik som huvudingrediens är ett recept som knappast kan bli fel. 


Read
Lagom till semestern så är det dags för ny bokklubbsbok. Denna gången är det Not that kind of girl som står på tur och det var lite av ett unisont jippe när den nya boken avslöjades. Efter att ha läst en del klassiker så ska det bli väldigt intressant att läsa Lena Dunhams bok och med tanke på hur bra Girls är så är i alla fall mina förväntningar skyhöga. Jag ser fram emot härliga timmar i solstolen. 

Bilderna kommer ursprungligen Här, här, här och härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar