fredag 27 mars 2015

Helgens lista

Helgen är här och på agendan står bland annat att jag ska göra min variant på pekinganka till middag i kväll. I morgon lyxfrukost på stan följt av ett av de stora besluten inför bröllopet. Nämligen vigselringar. Annars står en visning på agendan samt en fika. I övrigt är det en ganska planlös helg vilket innebär att vi bör hinna avverka väldigt många avsnitt av någon serie. Började se The Kennedys igår och att vi inte sett den tidigare än lite underligt. Vi slukar ju alla serier som rör politik och sen är den ju otroligt snygg. Så den får stå för veckans watch


Wear
Idag tänker jag faktiskt inte klaga på vädret. Solen har visat sig och dagens blogglunch på Harrys som lanserade sin nya foodtruck avslutades till och med utomhus med kaffe och dessert. Men igår öste regnet ner nästan hela dagen så jag gick in och köpte denna randiga regnjacka på Lindex. Om det nu ska ösregna får i alla fall dessa fina ränder muntra upp mig. 


Want
Denna solsäng finns på Granit och är himla fin. I den skulle jag mer än gärna ligga i sommar och läsa böcker och planera de sista detaljerna inför bröllopet.  Den skulle jag vilja ha stående i trädgården på landet. Alltså trädgården som tillhör huset som vi inte har. Så min önskelista under denna rubrik är inte av särskilt anspråkslös karaktär denna vecka med andra ord. 



Like
På samma tema egentligen, det vill säga längtan efter en trädgård så har dessa bilder som jag hittade hos Martin och som Sarah Widman stylat för Cuprinol fastnat på min näthinna. Framför allt soffan är ju himla fin och jag håller tummarna för att helgen kommer att bjuda på minst en kopp kaffe ute i solen. Det är väl det minsta man kan begära av denna sista helgen i Mars? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar