måndag 2 mars 2015

Comwell Borupgaarde


Förra veckan tillbringade jag, mina systrar och vår mamma en eftermiddag, kväll, natt och morgon på Comwell Borupgaarde i Snekkersten som ligger längs Strandvejen precis söder om Helsingör. En dag mitt i veckan i Februari så var det väldigt lugnt på hotellet och vi hade hela spaavdelningen för oss själv. Miljön runt hotellet är fantastisk och vi började morgon med en kylig promenad längs Strandvejen. 

Hotellet renoverades 1989 och än idag känns både materialval och stil minst sagt aktuell. Precis som det brukar vara när danskarna får välja. Det som dock var det bästa med detta spa var maten och då främst frukosten. Nästan allt serverades i små glasburkar och det fanns en uppsjö av färskpressade juicer och smoothies. Jag åt även den godaste gröten jag någonsin ätit. Jag önskar ett fler spa valde att anamma det hälsosamma temat hela vägen så som detta gjort. 

Nästa gång kommer jag dock tillbaka under sommaren då man kan utnyttja den vackra trädgården och slippa frysa under morgonpromenaden. 



Bilder ByEmma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar