fredag 16 januari 2015

Fredagsbuketten

Bild By Emma
Igår var det tulpanens dag men jag var knappt innanför dörren igår och när jag väl kom hem så var klockan så mycket att jag gick och la mig nästan direkt. Så här såg det i alla fall ut på vårt soffbord för någon dag sedan och det får även vara dagens fredagsbukett. Min favorit bland tulpanerna är papegojtulpanen och jag tycker faktiskt att de är som vackrast när de är så här utslagna och hänger över vasen. Sen tycker jag fortfarande inte att det finns någon vackrare vas till tulpaner än Iittalas klassiska Aaltovas.

Idag är det fredag och det ska jag fira med att gå till Bunches by blomrum och fylla på med nya blommor och sen ska jag hem och invänta veckans matleverans från mat.se och inleda helgen på lugnast tänkbara sätt. En välbehövlig inledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar