lördag 11 oktober 2014

Önskelista



En helg utan några extravaganta planer och tröttheten har onekligen kommit ifatt mig. Började dagen med 75 minuter yoga följt av frukost med vänner. Annars har vår dag varit väldigt, väldigt lugn. Just nu klappar mitt hjärta lite extra för grå nyanser och nu när hösten är här är det ljuskällor och mjuka textilier som är under min radar. 

På min önskelista just nu står någon av alla fina produkter från danska keramikern Nina Meldgaard stå. Högst upp på listan står hennes fina krukor och en skålarStickade tröjor kan man aldrig ha för många av men just nu är det en fin mössa i cashmere som står överst på listan över köp som ska hålla mig varm i vinter. Denna är något av det finaste jag sett.  Mitt kuddkonto är fyllt sedan länge men på HM home så är de ju så prisvärda. Denna kudde är på väg hem till mig i skrivande stund. På listan över julklappar står även Verner Pantons flowerpot i en matt grå version. Den hade varit perfekt i vårt sovrum. 

3 kommentarer:

  1. Det här med kuddkonto...kan det någonsin bli fyllt!?

    SvaraRadera
  2. Så fin mössa.

    En annan fråga. Var ska ni gifta er någonstans?

    Anna

    SvaraRadera