tisdag 5 augusti 2014

Belmond Grand Hotel Timeo

I Taormina så hittade vi ett riktigt favoritställe, Belmond Grand Hotel Timeo. Deras terass var så trevlig att vi besökte den två gånger för att dricka drinkar och njuta av den magiska utsikten. Förutom den oslagbara utsikten så var servicen väldigt bra och de dukade upp det bästa snacksbordet till oss där vi satt på första parkett och se Etna leva sitt eget liv och solen gå ner över Siclien. Detta är nog det stället som jag sätter högst på min lista över ställen man inte ska missa när man besöker denna del av Sicilien. En liten varning för starka drinkar eller så var det jag som är känslig. Fick nämligen gå och få min drink utspädd men det kan ju vara mig det är fel på och inte drinkarna. Vi ångrar att vi inte åt på deras terass vår sista kväll när vi istället gick vidare till Ristorante Baronessa och blev väldigt besvikna. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar