måndag 26 maj 2014

Måndag

Efter en helg med lite för mycket festligheter och för lite sömn så inleder jag veckan med en vitaminkick till drink. Vattenmelon, kokosvatten, hallon och vetegräs startar denna måndagen som är ganska trött då vi satt och tittade på valvakan lite för länge och sen var vi ganska upprörda av en rad olika anledningar gällande valresultatet. 

Ett röstdeltagande på strax under 50 % är inte acceptabelt i min bok men jag vet inte om jag tycker att det är så mycket bättre att gå och rösta utan att ha någon som helst aning om vad man röstar på vilket det finns många som uppenbarligen inte har då man röstar på partier som bygger en fantastivärld utan någon som helst ekonomisk kalkyl eller partier som på allvar tycker att vi ska stänga våra gränser att vi är så mycket bättre än dem. Vad hände med ett öppet och starkt Europa? Det Europa jag vill se våra barn växa upp i? 

Nu tänkte jag starta denna vecka där jag ska få in en hel arbetsvecka på 2 1/2 dag. Det må vara trevligt mycket mycket lediga dagar under våren men det gör mig samtidigt oerhört stressad. 

Ha en fin start på veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar