tisdag 25 mars 2014

Paris


Att vi gärna reser till Frankrike är ingen hemlighet direkt och i vår är inget undantag. Den franska huvudstaden ska besökas under påsken och jag hade inte haft något emot om delar av min resegarderob hade sett ut precis så här. Nu finns en del av plaggen redan i min garderob så det kanske inte är en omöjlighet att jag kommer att njut av Paris ungefär så här. 

Men nu vill jag ha er hjälp med alla era bästa Paris-tips. Restauranger, shopping, mysiga platser och barer. Henrik har grym koll på Paris men det är alltid roligt att få fler bra tips. 

Blazer Zara - armband Lite Kalabalik - Kjol Malene Birger - Skor Zara - Byxor Malene Birger - långärmad topp Lindex - sjal HM - väska Zara - sneakers New Balance

3 kommentarer:

  1. Verkligen fina kläder. Har aldrig varit i Paris men vill gärna åka dit.

    Lina

    SvaraRadera
  2. Tidig lunch på Kong vid Pont neuf för att få ett bra fönsterbord i kupolen! Åh, Paris en gång om året är ett måste. Njut påsken där!

    SvaraRadera
  3. Jag bor för tillfället i Paris så har en hel del tips: Besök parken Buttes de Chaumont (jag har haft turen att få bor precis bredvid), där kan ni se vattenfall, massa vackra blommor, caféer och promenera runt.
    Besöka butiken L'eclaireur - finns 4st och alla ser helt olika ut, otroliga koncept om man gillar butiker med annorlunda tänk. Är dyr prisklass, men som sagt det är konceptet som är underbart.
    Comptoir de L'image - en fantastisk liten bokbutik där allt ligger i travar, ligger bredvid ena L'eclaireur
    Merci -givetvis!
    och Colette likaså.
    Cafe Charlot - ligger i Marais i 3e, Rue de Bretagne öppet 07-02 (ca), väldigt härligt stället, med fransk känsla
    Palais de Tokyo, om man inte gillar utställningen är restaurangen ett tips, mycket vacker byggnad.
    Köpcentret La Fayette är ju en sevärdhet i sig.
    Om man strosar runt i 10e vid kanalen, så har Kinfolk öppnat ett kaffeställe, är en gata som får mig som göteborgare att tänka lite på magasinsgatan, med caféer juciebarer osv. Mycket trevligt. http://www.kinfolk.com/city_guide/paris-holybelly/

    Ja man skulle väl kunna skriva hur länge som helst, men där är några av mina favoriter. Hoppas ni får en superfin resa!
    Kan direkt rapportera att det blommar fantastiskt nu. Tack för en fin blogg :)

    SvaraRadera