onsdag 5 februari 2014

Två gånger nyheter

Nu är det verkligen högsäsong för nyheter i både inredning och modebranschen och jag frossar mer än gärna i alla de nyheterna som landar i mailen och i olika webbshopar. Två av mina favoriter från den senaste dagarna kommer här. 

Superfront som gör tillbehör till Ikeas serier metod och bestå släpper en rad nya produkter. Min favorit är det rosa dip dye skåpet och handtagen i mässing. Vi har bestås skåp som TV-bänk och jag har länge funderat på att beställa en sockel till den. Kanske dags att göra slag i saken?



Boråstapeter lanserar en ny kollektion, pigment och för mig som nästan alltid föredrar enfärgade väggar så är detta en kollektion som faller mig i smaken. En sober färgsskala på matta naturliga ytor. Kollektionen är uppdelad i sex olika färgteman och föga förvånande är att min favoriter är scandinavian blonde som är en flirt med vår blonda och skandinaviska stil med grå, vita och crémefärgade toner samt Artic pastels som syftar till pudriga pasteller tillsammans créme och vitt. 

 





1 kommentar:

  1. Sockeln såg ju jättefin ut!
    Tavlan med hjärtat är en favorit sen en tid tillbaka. Kanske är det snart dags att slå till på en alldeles egen poster?!

    SvaraRadera