torsdag 6 februari 2014

Kylskåpsrensing

Kylskåpsrensningar är något jag ägnar mig åt ganska ofta efter som vår kyl allt som oftast är fylld till bristningsgränsen. Antingen blir det en middag till mig och Henrik eller så blir det en lunchlåda till mig. Lunchen nedan består av resterna av en väldigt god kyckling som Henrik gjort i ugnen tillsammans med en het mangosalsa och grönsaker. 

Jag ogillar att slänga mat och eftersom vi köper väldigt mycket grönsaker så är det rätt mycket i vår kyl som har begränsad hållbarhet. Så i kväll blev det en gryta med massa grönsaker, tomat och korvar med riktigt hög kötthalt. Så nu har jag frigjort massa plats att fylla inför helgen. Men innan jag tar helg så jag ta tillbringa en lång dag i Stockholm i morgon. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar