måndag 20 januari 2014

På min önskelista

Nyheterna haglar just nu inom både mode och inredningsvärlden. Inom inredningsvärlden så var väldigt många på Formex förra veckan men dels hade jag inte tid att åka men sen är jag mer eller mindre uppvuxen med att springa på en del inredningsmässor varje år så att jag är faktiskt inte så sugen på att göra det längre, i alla fall inte de svenska. Jag frossar hellre i vad andra skriver om mässorna i efterhand.

När det kommer till mode så hittar jag väldigt mycket av min inspiration på nätet och i år har jag en känsla av att jag går en välmatchad och ljus säsong till mötes. Den plisserade kjolen i ljus Metallic och de vita jeansen kommer från mango, kavajen från Lindex, väskan från Malene Birger, armbandet från Maison Martin Margiela och bilderna är från Filippa Ks s/s kollektion och är både ton-i-ton matchat och ljust. Precis som jag vill att min vår ska vara. Kroken kommer från Svenskt tenn och är nog den krok som mitt val till slut faller på för att hänga upp väskan som allt för ofta står på golvet i hallen. 




2 kommentarer:

  1. Kroken är helt fantastisk, den hade gärna fått vara i min hall så att jag kunde hänga upp min väska som också alltid hamnat på golvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad är det med de där väskorna som alltid hamnar på golvet?

      jag är egentligen sugen på dots eller skultunas i mässing men sambon är inte lika imponerad över märkena som de gör i väggen...

      Radera