fredag 31 januari 2014

Jag och träningen

Bilder från pinterest.

Just nu befinner jag mig i Åre över helgen. Träningskläderna är nerpackade och gymmet besökte jag tidigt i morse när resten av hotellet sov. Det som är häftigt är att jag helt ärligt kan säga att det inte på något sätt kändes som ett tvång att packa ner dem, eller att använda dem. Det kändes som en helt naturlig del av min packning. Ungefär lika naturligt som att packa ner underkläder. Det är en häftig känsla att ha kommit dit jag kommit idag på drygt ett år. Att ha gått från hon som hade ett oanvänt gymkort till att vara hon som de tuffa killarna på gymmet hälsar på. 

Hur går det med min träning då? Det är en fråga jag får väldigt ofta. Det går bra. Jag tränar fortfarande lite för mycket då jag de senaste veckorna snittat fem pass i veckan. Tanken är att jag ska träna fyra gånger per vecka varav en gång yoga. Yogan är nog mitt tuffaste träningsmål just nu. Att hitta tjusningen och kontrollen i den. Det är svårt. Men känslan efteråt är fantastiskt och jag behöver verkligen denna träningsform. Behöver hitta andningen och kroppskontrollen. Yogan kör jag inte på sats utan i en liten grupp i 34 graders värme på Skönhetsfabriken. När vädret tillåter tänker jag även byta ut ett av mina styrkepass mot ett löppass utomhus. 

Men just nu är det mycket styrketräning. Jag jobbar för en stark och tonad kropp och visst har jag kommit en bra bit på vägen men jag har även en bra bit kvar. Jag försöker variera min träning så gott det går. Nya övningar, nya program och nya träningsformer. Jag är inte längre rädd för att försöka saker som jag tidigare aldrig ens övervägt. Jag ser idag glädjen i träningen och de effekter den har på min kropp och själ. Och nu när vågen inte förföljer mig konstant så är all den ångest som jag tidigare kände i min relation till gymmet som bortblåst. Och det är en väldigt fin känsla. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar