fredag 13 december 2013

En fredag som så många andra


Hemma efter två långa men trevliga dagar i huvudstaden. Julfest igår men jag låg i sängen strax efter klockan tio så att jag är helt slut idag kan jag inte beskylla julfesten för. Som vanligt när jag kommer från Stockholm så möter Henrik mig på flygplatsen med blommor och hemma väntar skaldjur. Jag döper även kräftorna precis som vanligt. Det enda som skiljer dessa fredagar åt är vilken sorts blommor Henrik kommer med. Idag blev det ett fång med vita amaryllis. Ja, jag gillar rutiner. 

Framför oss har vi nu en helt oplanerad helg. Den första på ett par månader och den har nog aldrig varit så välbehövlig som just nu. Inser dock när jag ser bilden ovan att putsa fönster står på helgens lista då förra veckans mindre storm satte sina spår. I morgon ska vi även testa Levantine som är en restaurang som bör falla oss i smaken. Hoppas att ni har en fin start på helgen. 

1 kommentar: