tisdag 26 november 2013

Kära tomten



Weronika på En mammas dag publicerade en önskelista baserad på kriterierna read, wear, want och need och jag tänkte att jag gör en likadan. Jag tycker att det är barnsligt roligt med presenter. Både att ge och få.

Read: Jag kanske inte läser så himla mycket i mina vackra tablebooks men de är vackra att bläddra i och att ha liggande framme. Om min sambo fått bestämma så hade vi haft mängder av bokhyllor i vårt hem fyllda med böcker som vi faktiskt läser. Det får bli i vårt framtida hus. Just nu nöjer jag mig med att ha framme vackra böcker.

Wear: Eftersom jag redan vet en julklapp jag får och det är något som jag kan ha på mig vid festliga tillfällen så väljer jag här ett riktigt lyxigt mysplagg. Ett par byxor i cashmere perfekta för kyliga kvällar i soffan. Ett par sådana under granen och jag kan svära på att det kommer att bli julens mest använda plagg. Dessa kommer från softgoat.

Want: Jag vill ju ha ganska mycket saker när jag tänker efter. Men det mest brukar jag ju köpa själv. Väldigt högt på önskelistan står vacker fotokonst men vad vore en önskelista utan något från Svenskt tenn? Och valde jag mellan Hortus i mässing just denna ljusstake. Har en tanke på att börja samla på svenskt tenns olika ljusstakar. Detta hoppas jag verkligen inte att Henrik läser för jag har en känsla av att han kommer att lägga in sitt veto i den frågan.

Need: Jag har tyvärr aldrig tagit ordentlig hand om min hy. I år har min hy visat att den känner att det är dags för mig uppmärksamma den. Jag är supertorr och min hy vill ha massa av fukt. Jag har redan köpt bra rengöring och en fuktgörande ansiktsolja men det är nog nu som jag börjar använda både nattkräm och ögonkräm. Givetvis ska det vara ekologiskt och fina förpackningar. Jag gillar Estelle och Thild. 

Vad önskar ni er?


2 kommentarer:

  1. Väldigt klyschigt men sant så önskar jag mig inget materiellt. Kanske har det med åldern att göra? Nää, inte för att jag är en tant men ändå...

    SvaraRadera