onsdag 18 september 2013

En god start


Det var längesedan jag åt gröt till frukost men efter en tidig och kall morgonpromenad i ösregnet med en vän så kändes en höstig gröt som en god idé. Gröten gjorde jag på bovete, fiberhavregryn, chiafrö, pumpakärnor, laktosfri mjölk och kryddade med kardemumma och kanel. Toppingen består av kokosflarn, rivet äpple och ännu mer kanel. Kan vara den godaste gröten jag någonsin gjort faktiskt. Två koppar av pukkas detoxte och sen hade jag nästan fått tillbaka värmen. 

3 kommentarer:

  1. Låter väldigt gott - måste testas! Gjorde själv en mindre lyckad variant av lågkolhydrat gröt idag men den smakade mest ägg och det var inte riktigt vad jag hade i åtanke när jag bestämde mig för gröt till frukost. :)

    SvaraRadera
  2. Gör det! Den där gröten du äter låter sådär. Om man är sugen på ägg så äter man ju ägg. Inte gröt!;)

    Ha en trevlig fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken dunder gröt. Låter och ser otroligt gott ut!

    SvaraRadera