onsdag 22 maj 2013

Veckans

Från min mobil

Veckans bästa är att Göteborg äntligen fått en juicebar värdig namnet och den ligger på den trevligaste innergården tillsammans med Forsén och Öberg. En bättre hörna av stan. Missa inte juicekällan. Har en känsla av att jag kommer att bli stammis där väldigt snabbt. Kyrkogatan 13 är adressen. 

Veckans bästa skiva är ju utan tvekan denna.

Veckans sämsta är att dygnet endast har 24 timmar och vi åker på semester om nio dagar och då ska även hela vårt hem vara nerpackat. Det är en ganska lång väg dit milt sagt.

Veckans sämsta nr 2 är att jag inte har några shorts som passar och skulle behöva ha något annat än klänningar i resväskan när vi ska på semester. Men hur kan alla shorts och kjolar i butikerna vara så himla korta? Jag vill gärna dölja lite mer än rumpan.

5 kommentarer:

  1. Bästa bästa, det är ju bara ett stenkast från nya gymmet. Me like!

    Och angående att packa ner hela sitt bohag, det är lite halvtrist och man blir ganska varm på kuppen...MEN...det tar inte fullt så lång tid som man föreställer sig. Det fixar ni! Och sen får ni ju vila i en vecka :)

    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Ja, det ligger precis vid SATS kungsgatan. Dock är sats kompassen mycket bättre. Kungsgatan ligger nämligen i bottenplan vid en gågata. ;) Men har du köpt för alla i stan eller?

    Det börjar faktiskt ta sig. Lite iallafall. Stora delar av köket är nerpackat och det är ju faktiskt det som tar längst tid.

    Hur bra fas är ni i?

    SvaraRadera
  3. Jag har köpt för två, Kungsgatan och Kompassen så jag kan växla lite :)

    Vi är i ganska bra fas, nästan för mycket är nerpackat om du frågar Alex... Men vi har ju ett bröllop som tar hela fredag, lördag och söndag, och sen är det bara tre dagar kvar så jag är hellre lite i förväg så att säga :)

    SvaraRadera
  4. Hej Emma,

    du är så otroligt inspirerande jag har sagt det förut. Du är och har varit helt fantastisk och att se bilderna på dig ger mig inblick i den otroliga resa du startat efter nyår. Kan tänka du känner dig riktigt stolt inför er resa....och din bikinitillvaron i Turkiet. Jag är dig hack i häl har mina mål uppställda inför stundande bröllop. Har kommit igång med bättre kosthållning och vardagsmotion men skulle vilja ge mig själv en present genom en PT här framöver. Kan du rekommendera ngn på SATS? Har dessutom ytterligare en fundering kring din Henrik och hans sommelier utbildning finns det ngn han kan rekommendera?
    Vore jättetacksam för svar samtidigt som jag önskar dig/er all lycka till i flyttkartonger och en trevlig resa.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. den där juicekällan måste man ju testa!

    SvaraRadera