fredag 10 maj 2013

Tre veckor till bikini

Denna extra lediga dag inleder jag med mitt femtonde PT-pass och jag misstänker att jag kommer att vara med död än levande som vanligt efteråt. Nackdelen med att bli starkare och att orka mer är att kraven på mig höjs avsevärt. Men om tre veckor åker vi på semester och underdelen på den bikinin jag köpte i två storlekar för liten i Februari sitter fortfarande lite för tajt. Så jag tänkte att minus 13 kg sedan den 8/1 skulle blir minus 15 kg när vi åker. Får så om jag klarar det.

Börjar i alla fall dagen med en ordentligt frukost bestående av grönsaker, äggröra och skinka. Smoothien är gjord på jordgubbar, linfrö, soyamjölk, en halv avocado, citron och ingefära. 

Ha en fin dag. 



5 kommentarer:

  1. heja heja heja !!!

    jag har vägning o mätning om drygt två veckor.. då hoppas jag på grymt resultat ( :

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det blir grymt resultat! Det måste man alltid intala sig själv!

      Jag gjorde en mätning men vi kände inte att den stämmer. jag har ägglossning så det kan vara en ganska naturlig förklaring till att den diffade. dock hade jag varit väldigt glad om den stämde då min fettprocent hade sjunkit rätt mkt.
      Tränar du oxå med PT?

      Emma

      Radera
    2. Tack, ska försöka tänka så! ( :
      (Håller tummarna för att din mätning stämde, oavsett
      kommer den hamna där ändå med tanke på din kämparglöd!!)

      nej, ingen PT tyvärr. Har varit sjuk en hel del senaste året,
      så tar det försiktigt (mjukstart) med träningen, och satsar isf hellre på PT sen när jag kan köra hårdare. Den stora utmaningen har varit maten, eller
      rättare sagt att bli av med (det enorma) sötsuget.

      Radera
  2. Du är väldigt duktig Emma, heja dig.
    Själv längtar jag också efter att få hoppa i bikinin och bada som är det bästa jag vet.
    Men , det där me bikiniångest det har man nog lite till mans ;)

    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anettte. Känner mig faktiskt ganska duktig.

      Mmm... den där bikiniångesten får man nog på köpet. Kanske dumt av mig att spä på det genom att köpa en bikini som inte passar...

      Radera