lördag 11 maj 2013

Morgonens hemnetspaning

Jag inte bara jobbar på Sveriges bästa bostadssajt jag använder den väldigt mycket. Jag är nog ett typexempel på en hemnetknarkare. Detta fantastiska hem hittade jag igår. På Karlavägen i Stockholm så ligger den stora våning som är så smakfull och elegant utan att enligt mig kännas kal och tråkig. Färgskalan är harmoniskt och detaljerna fina. De vanligtvis ganska tråkiga spotlightsen är här en vacker detalj och vem drömmer inte om ett hörnrum med endast en dagbädd i? Man har så många rum så det är ok att låta detta underbara rum se ut precis såhär utan så många fler användningsområde än att ligga här och titta ut eller runt omkring sig i sitt vackra hem. Gärna i en lång sidenklänning för att göra bilden mer komplett. 

Sen är det inte så konstigt att detta hemmet faller mig i smaken. Tidstypiska detaljer, marmor, vackra fönster, eleganta färg och materialval och gardiner från tak till golv på de få ställe där man valt att ha gardiner. Men smakar det så kostar det. Lägenheten som är 261 kvm är till salu för 28,6 miljoner. Men fin är den.






Bilder Eklund Stockholm New york / oscar propeties via hemnet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar