tisdag 7 maj 2013

Min bästa start


Vaknade vid halv sex i morse och såg en klar blå himmel utanför fönstret. Så när Henrik körde till flygplatsen vid sex så gick jag ut på en härlig morgonpromenad. Jag brukar göra det ibland. Komplettera mina gympass med morgonpromenader. Inte så mycket för kroppen utan snarare för själen. Jag har ju ett jobb som innefattar att jag till stor del är ute hos kund eller sitter framför en dator och då gör den timmen under för mig. Sedan går jag till och från kontoret också. Och numera har jag blivit så mogen att jag går i ordentligt träningsskor för att sedan byta till snygga skor när jag kommer till kontoret. Eller egentligen så är det ju så att jag övar på att gå i högklackat på dagarna och då får jag ha ordentliga skor när jag går till och från jobbet. Livet blir ju lite roligare på höga klackar. Egentligen blir ju lite ännu lite roligare om man bär hatt med flor men det känns som om jag generellt skulle vara lite överdressad om jag gick omkring med hatt på dagarna. 

Hur som helst så har jag haft en sån där bra start på dagen. En svettig promenad, körsbärsträden blommar och en grymt god smoothie på jordgubbar, citron, ingefära, kesella och osötad havremjölk till frukost. Och en bra start på dagen ger de bästa förutsättningarna för en bra dag. Och ibland måste man kanske anstränga sig lite extra för att få den där starten. Ställa klockan lite tidigare, sluta snooza, tvinga sig ut, lägga lite extra kärlek vid frukosten och sitt yttre. Man kanske också måste ändra vissa vanor och göra några uppoffringar. För att skapa den bästa versionen av dig själv, ditt liv och din dag. 




1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med en sådan morgon! Blir faktiskt sugen på ställa klockan en halvtimme tidigare imorgon.

    Spatserade i klackar på jobbet idag, känner sig så himla piffig. (tur att ballerinaskorna kan rädda en framåt eftermiddagen bara!)Har även en inhandlat en hatt som ligger och väntar på ett bra tillfälle. Snart så!
    Kram Elin

    SvaraRadera