måndag 20 maj 2013

Bodrumtips?

Bild lånad från ving.se

Om tio dagar åker jag och Henrik till Bodrum i Turkiet. Syftet med resan är ren och skär avkoppling vilket inte alltid är temat för våra semestrar. Jag har varit i Turkiet en gång innan och då i Alayna vilket inte imponerande på mig. Milt sagt. Har dock hört väldigt gott om Bodrum och Lina har levererat en grym lista på tips. Hon har även detta smyckemärke som ni ska kolla in om ni inte redan gjort det. Jag har faktiskt ganska höga förväntningar på denna turkiska riviera.

Har ni fler tips så blir jag jätteglad om ni vill dela med er. Vi kommer att bo i Torba men har hyrt bil hela veckan så vi förflyttar oss mer än gärna. Tips på de bästa stränderna, shopping, marknader och restauranger mottages väldigt gärna. Här har jag redan laddat upp med en rejäl bokbeställning till både mig och Henrik. Måste säga att det ska bli skönt att komma iväg på en resa som inte innefattar att jag mer eller mindre gjort en excelfil med allt vi ska göra och när vi ska göra det.

3 kommentarer:

  1. Har aldrig varit i Turkiet men min man har varit en hel del i Bodrum och han påstår att det är väldigt fint där.
    Jag har spetsat in mig på ett ställe som jag vill åka till i närheten av Bodrum, nämligen en Amanresort som jag bara skulle älska!
    Skulle göra ungeför det samma som nu, lata mig :)

    Hoppas ni får en toppensemester!
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh. hittade den. Såg fantastiskt ut.

      Jag har oxå hört att Bodrum ska vara bra. Hoppas verkligen att det stämmer för även om planen är avkoppling så är det ju trevligt om det finns bra mat, fina stränder och kanske lite shopping. Och så lite charter som möjligt!

      Radera
  2. Åh vad avis jag är! :)
    Viktigast:
    Byn Gümşluk och ät meze och fisk på en av restauarngerna vid havet.
    Utanför Gümşluk ligger Limon en restaurang ni absolut inte får missa! Boka bord till innan solnedgånegn. http://www.limongumusluk.com
    Restaurangerna inne i Bodrum är både högt och långt, värsta turistfällerna och mysiag restauranger vid havet. Ha tålamod när ni letar runt! Och efter en middag i Bordum måste ni ta er bort längst vattnet till en bar på stranden. Man sitter i soffor och stolar direkt på stranden och dricker cocktails.
    Jag mailar dig även en "guide" som mitt turkiska ex har skrivit. :)

    Kram!
    //L

    SvaraRadera