måndag 25 mars 2013

Tanten inom mig

Jag har de senaste åren insett att tanten inom mig vill komma ut och ibland har hon fått göra det. Det är oftast tanten som shoppar kläder. Därför består min garderob till 90 % av blusar, chanelinspirerade kavajer och klänningar i anständig längd. Men på senare tid har tanten velat komma fram allt oftare. Det är till exempel tanten som gör att jag numera vaknar mellan sex och halv sju varje morgon. Oavsett veckodag. Och tycker att det är ganska skönt för att man vill ju kunna fånga dagen. Det var även som förfärades över att inget Sats i hela Göteborg öppnar förrän klockan 10 på söndagar. Klockan 10 är ju nästan lunchtid enligt mig men sambon tyckte att den optimala lösningen var att jag gick och drack shots på lördagar så att jag förhoppningsvis skulle sova lite längre. Jag funderar på att skriva ett brev. Ett riktigt som man sätter frimärke på och stoppar i brevlådan. 

Men igår gick tanten för långt. När jag var och köpte blommor så kom jag ut med två stycken Mårbacka-pelargoner. Det är inte ok längre. Så därför var jag tvungen att kompensera med att köpa en neongul klänning. För att markera mot tanten. Och den ska jag ha när jag ska dricka de där shotsen. 




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Ett riktigt HM-fynd för 199 kr

      Radera
  2. Haha, känner verkligen igen mig! Tant är det nya:) Tack för en härlig blogg! /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det.... Tanten är den nya hipstern lixom. Fast när jag börjar virka så måste jag sluta!

      Tack för att du läser Elin!

      Radera