söndag 24 mars 2013

Om att göra bra val


Ännu en helg går mot sitt slut och jag är väldigt nära ett av mina delmål. Så nära att med lite avrundning så skulle jag kunna säga att jag är där men det är inte lika roligt. Jag har en känsla av att jag snart kommer att gå in i en fas som inte kommer att vara lika enkel som de nästan tre månader som gått.

För det har faktiskt varit ganska enkelt. Det kan nog uppfattas lite provocerande för många men sen jag bestämde mig så har mitt mål varit solklart och fallgroparna få. Jag har unnat mig desserter och några glas vin ett fåtal gånger men det har varit planerat och helt medvetna beslut. Jag tror att det som gjort att jag känner att detta funkar för mig är att jag redan från början bestämde mig för att hitta ett långsiktigt sätt att skapa den version av mig själv som jag vill se. Det är ok om det tar lite längre tid så länge jag kan leva med de förändringar jag gör. Visst har jag uteslutit socker och mjöl och skurit ner på alkohol radikalt. Men jag känner ändå inte att jag saknar något. Jag känner idag att jag kan unna mig en dessert vid ett fåtal tillfällen utan att för den delen vilja ha mer.

Både vad det gäller min träning och min mat så finns det en fråga som jag ställer mig själv ofta och det är om jag kommer att må bättre efteråt. Svaret på den frågan när det kommer till träningen är alltid ja. Och gällande mat som inte är bra för min kropp och själ så är svaret alltid nej. Och jag vill ju göra val som är bra för mig både under tiden och efteråt. Så det är egentligen ganska enkelt.

Hoppas att ni har en fin Söndag.

2 kommentarer:

  1. Du är så peppande Emma! Bra jobbat!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna. Jag försöker!;)

    Emma

    SvaraRadera