lördag 9 mars 2013

Kvällens dukning

Inspirationen till kvällens dukning hämtade jag från den trevliga middagen i Torsdag signerad Frida, Boråstapeter, Eco och Valentin&Byhr. Färg, vår och blommor i smala vaser är melodin. Och jag misstänker att bland annat min mamma och kommer att föräras öven den skrynkliga duken. Som tur är så råkar jag gilla skrynkligt linne så jag säger att det är anledningen och inte att jag verkligen inte får rätt på det där med att mangla. 

Vinglas Orrefors, vattenglas Iittala, porslin Mason's, ljuslyktor Iittala, Servetter Svenskt tenn, skål Iittala och de små vaserna är blandade loppisfynd





12 kommentarer:

  1. Verkligen jättefint Emma.

    / Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefin dukning och det är så härligt med färg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev inspirerad på en middag jag var på i Torsdags. Där boråstapeter och ECO tapeter hade gjort det extremt vårigt att till och med jag som inte färgglad av mig var tvungen att plocka in färg!

      Tack föresten.

      Radera
  3. Vad fint! Nu ser jag fram emot tjejmiddagen jag ska ordna om ett par veckor, tack inspirationen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina! Ibland är det bra att jag gillar fynda små vaser på loppis. Och att jag har ett gediget porslin och ljussyktlager. Denna servisen är kommer dock från sambon så det är han som ska få credd för den!;)

      Radera
  4. Så fint..... Där ser jag igen det fina blå Elefantmönstret signerat Ester Eriksson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!

      Mmmm.. jag har snöat in lite på det mönstret. Har även tyg att klä om ett par stolar med.... Klassiskt men samtidigt roligt.

      Radera