tisdag 5 februari 2013

Frukosttips


När jag skulle börja mitt berömda nya liv så fick jag ett väl beprövat frukosttips. Havregrynsgröt. Dessvärre så tycker jag, eller tyckte, att havregrynsgröt är ganska äckligt. Tapetklister i en skål ungefär. Men jag började laborera lite med den där gröten och nu har jag hittat en variant som jag tycker är god. Jag använder Frebacos havre och quinoagröt som jag koker med hallon, soyamjölk och lite salt. Sen toppar jag den med rostad kokos, soyamjölk och bär. Just nu är kylen full av blåbär så då blir det blåbär. Så en skål med gröt och lite extra kärlek är faktiskt ett bra frukosttips för er som vill äta lite sundare och lite renare.

1 kommentar:

  1. Ska se om jag vågar prova. Precis som du tyckte, tycker jag att havregrynsgröt är något av det äckligaste. Men jag skulle gärna vilja gilla, så jag gör väl ett försök ;)

    SvaraRadera