söndag 4 november 2012

Asia Spa i Varberg


I Fredags vid 15 tiden checkade jag och min kära vän Jennie in på Asia spa i Varberg. Jag hade hört gott om detta stället men visste att det var ett stort ställe och var lite orolig för att det skulle kännas som en Finlandsfärja. Det hade jag inte behövt oroa mig för. Hotellet är smakfullt renoverat och den gamla delen pampigt vacker och den nya delen där vårt rum låg smakfullt renoverad . Vårt rum var helt vitt och inredningen skulle kunna vara vulgär med tanke på att det var reptilmönstrade tapeter och mycket vitt skinn. Men man hade lyckats göra det smakfull och otroligt genomtänk. Alla publika ytor var detaljrikt inredda och man hittade hela tiden nya saker att titta på. Mitt favoritrum var nog ändå receptionen som är på bilderna ovan och nedan. 

Själva spadelen var ju asieninspirerad och innan vi hittade rätt bland alla rum så såg vi nog ganska förvirrade ut. Det fanns allt från en rad olika bastuvarianter, varma källor och vattenmassage av olika slag till ljusterapirum, tempel och mörka rum. Det som var så bra var att det aldrig kändes som det var mycket folk. Ett av mina favoritrum var rummet med massa hängmattor. Otroligt avkopplande och trevligt. 

Det enda negativa var maten i fredagskväll. Den var ok men inte mer. Förrätten som ni ser på bilden längre ner skulle föreställa en laxceviche men det var mest en smaklös skiva lax med en ganska medioker röra till. Huvudrätten där jag till och med fick fel mat var ok men inte mer. Jag hade beställt fisk men fick kött och köttet var bra men åter igen så var det ganska smaklöst. En creme caramel som inte heller imponerade avslutade kvällen innan vi somnade tidigt i sköna sängar. Någon mat som däremot var väldigt bra var frukosten. Efter gymmet gick vi ner och fick otroligt goda omeletter från omelettbaren. Det gillar jag. 

Totalt får Asia spa i Varberg väldigt högt betyg av mig. Så högt att jag mer än gärna åker tillbaka snart. Om de bara levererade lite bättre mat så hade det blivit toppbetyg. 







Samtliga bilder kommer antingen från min kamera eller instagram

2 kommentarer:

  1. Härligt med spa, det ser riktigt fint ut...
    Kram från victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  2. Hej Victoria! Det var verkligen härligt. rekommenderar verkligen Asia spa i Varberg

    SvaraRadera