tisdag 9 oktober 2012

Resor och platser

Var tredje månad. Så kort tid tar det efter en resa innan jag behöver komma iväg på en ny liten resa. Det kan tyckas vara orimligt ofta men sen är jag väl generellt inte ett tvärsnitt av befolkning. Så just nu så drömmer jag mig bort till fantastiska ställen i allmänhet och Paris i synnerhet. 

  Läste Linas blogg och konstaterar att Istanbul är ett annat ställe vi borde åka till. Men först blir det Rom över julen och sen möter vi våren med att kombinera Bordeaux med San Sebastian. Med det matintresse som jag och min sambo har så borde regionen med flest Michelinstjärnor per capita passa oss ypperligt. Sen kanske underbara Paris får sig ett återbesök. Denna staden som jag besökte för första gången förra sensommaren och som har fått en speciell plats i mitt hjärta. Läs här om hur jag beskrev det då.  Det märks kanske att jag tycker om Europa. Och det gör jag. I år har det blivit London, Italienska rivieran och så avslutar vi året med ännu ett besök i Italien. Vart reser ni helst?

Bild lånad från It´s all about you/fantastic Frank


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar