torsdag 11 oktober 2012

Lyx i ett doftljus

Jag tror att idag är dagen då Artilleriet får in Tom Dixons oerhört fina doftljus. Jag känner det på mig. Då ska jag rusa dit och köpa ett. Antingen i guld eller koppar. Med marmorlock. Och enligt de som vet ska ljuset dofta mycket gott. När ljuset är slut ska jag använda burken till annat. Det bör man göra för att motivera priset. Eller jag kanske inte ska skriva man. Utan jag. Jag behöver motivera dyra doftljus med att det finns ett liv efter ljuset för förpackningen. Precis som det finns för macaroonslådorna från Ladurée. Ett liv efter innehållet för förpackningen.


8 kommentarer:

  1. Så fina! Vet du om de kommer att finnas någonstans i Malmö?

    / Petra

    SvaraRadera
  2. Hej Petra, jag vet faktiskt inte om de kommer att finnas i Malmö. Om de finns så tror jag att är det på Olsson och Gerthel. Kolla med dem. Typ ställa frågan på Facebook. Så gjorde jag till Artilleriet.

    / Emma

    SvaraRadera
  3. Så fina!

    Sv: Tack för din kommentar!:) Och detsamma till dig, fin blogg! Tycker jag känner igen dig, har du bloggat tidigare på en annan adress?:)

    Angående din fråga, så står sig myntan än i alla fall:) Jag hoppas den kommer fortsätta hålla sig fin för det är ju så gott att ha hemma.

    Ha en fin dag! /Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Linda,

    Jag skrev en blogg för ett par år sedan som hette Dolcevita. Den slutade jag med 2008. Är det därifrån?

    Då måste jag plantera om min Mynta. Den ser verkligen ut att behöva lite extra kärlek.

    / Emma

    SvaraRadera
  5. Oh my. De åker raka vägen upp på önskelistan!
    Nu ser jag ännu mer fram emot min leverans av Iittala ljustakarna som jag såg att du hade. :)

    Trevlig blogg förresten, har kikat runt lite och trivts! :)

    SvaraRadera
  6. Camilla: ja, visst är de fina! Både dessa och Iittala ljusstakarna!

    vad trevligt att du trivs. Hoppas att du kommer att fortsätta trivas!

    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Emma, enda motiveringen du behöver är att du är värd ljusen! För att man SKA unna sig ;) ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Ida, jag vet. Men när jag och min sambo flyttade ihop och han såg mina ljuslyktor så höll han på att svimma.Det är inte alltid bra att typ var född på Iittalas fabrik. ;)

    SvaraRadera