onsdag 24 oktober 2012

God morgon!

Hoppas att ni inte varit uppe i två timmar redan nu när klockan är 6.40. Det har nämligen jag varit. Sitter på flygplatsen och väntar på att borda mitt flyg till Stockholm och tänkte bjuda på ett par bilder som ligger i min inspirationsmapp. Där ligger många, många bilder i den där mappen.

Hur jag har kunnat leva utan en hel låda med fina vykort från Penguin är för mig en gåta. Jag tror att det är dessa kort som saknas för att jag ska skriva inspirerande vykort istället för att slänga iväg ett sms eller mail som allt för ofta inleds med "Förlåt att jag är dålig på att höra av mig". Vykort känns så 2013. 


Denna bilden ska jag skriva ut och ha vid mitt skrivbord. Detta är inspirationen till att jag ska träna upp min obefintliga koordination och utmana mig själv. Föresten, på tal om min bristande koordination. Min familj påstår att jag inte kan göra hoppsa-steg. Och jag får väl ge dem att jag inte är exceptionellt duktig. Men ännu roligare är att jag alltid trott att det hette Hoppsan-steg. Man lär sig något nytt varje dag. 


Min packning inför mina 36 timmar i Stockholm består av skir chiffong och tweed. Men jag önskar att den såg ut exakt såhär. Jag önskar även att jag var så där duktig på att packa så allt matchar så där perfekt. Så att det räcker att byta små detaljer för att få en helt ny outfit. Det är faktiskt något jag ska öva på. Att bli en perfekt packare. 




2 kommentarer:

  1. Så fina kort! / A

    SvaraRadera
  2. Visst är vykorten underbara? Jag fick Penguin-asken för något år sedan, och jag har flera muggar med Penguin-motiv också. Sååå fina!

    SvaraRadera