lördag 20 oktober 2012

Ett par dagar i Skåne med smak av Frankrike

Hemma i ett regnigt Göteborg efter hektiska dagar i Skåne. Jobbar med ett pressat tidsschema, ätit god mat med fina vänner, sprungit mellan möten, middag med familjen och sen avslutade jag med att bli ordentligt ompysslad på fröken Fideli i Helsingnborg som öppnar på Fredag. Nu är håret åter igen mörkbrunt och nyklippt. 

Har nu ett par timmar med att fixa här hemma för att sedan gå ut på stan och möta en förhoppningsvis väldigt glad sambo som just nu befinner sig på Ullevi för att se Örgryte gå upp i Superettan igen. 

Bilderna nedan kommer från La Bonne Vie som besöktes i Torsdags i Malmö. En fransk bistro som ligger runt hörnan från min gamla lägenhet. Att inte det stället låg där när jag bodde det är väldigt tråkigt då detta var ett riktigt trevligt ställe. Förträfflig meny som var oerhört sympatiskt prissatt och med trevlig service. Väl värt ett besök i Malmö. 





Bild 1-2: La Bonne vies facebook. 3-4: Min instagram 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg alla dagar i veckan men just nu älskar jag den mer eftersom jag är ny i stan och inte kan någonting om Malmö. Så surfar jag in här och får en massa fina tips. Merci mon amie!

    SvaraRadera
  2. vad gullig du är Mia! jag kommer gärna med massa tips! hela davidshall är väldigt trevligt och i synnerhet denna nya pärla. Annars gillar jag Bastard när det kommer till mat, Rosén bar när det kommer till drinkar. Båda de ställena ligger bakom lilla torg.

    SvaraRadera