söndag 14 oktober 2012

Doften av nybakat

Regnet har öst ner sedan igår kväll och det är riktigt inomhusväder. Vaknade strax efter klockan åtta och efter att ha svarat på alla quizkampen frågor, läst nyheterna och bläddrat i en tidning så smög jag upp och gjorde något som är väldigt olikt mig. Bakade scones. Jag tror inte att jag har gjort det sedan jag var liten men det var det enda jag hade tid att baka. Om det ändå regnar ute så kan man lika gärna göra det bästa av situationen. Massa tända ljus och långfrukost framför nyhetsmorgon. Och sen är doften av nybakat så fantastiskt. 



5 kommentarer:

  1. Så gott! Passar bra en höstsöndag.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Perfekt söndagsnöje en regnig dags om denna!

    SvaraRadera
  3. Underbart- det gjorde faktiskt jag med ;) Ha en toppen söndag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad gott och lyxigt det ser ut!

    SvaraRadera
  5. Vi är rörande eniga om att nybakta scones passar helt ypperligt en regning söndag i Oktober!

    SvaraRadera