söndag 16 september 2012

Miss Sophie och resten av helgen

Åter igen får mina instagram bilder stå för dokumenteringen för helgen som gått. Igår morse kom min fina vän Ulrika och hälsade på från Malmö. Då började vi med finfrukost hemma hos oss. Sen gick vi många timmar på stan. Givetvis med besök på Artilleriet, Floramor & krukatös och alla mina favoritbutiker. När klockan slog 12.00 bankade vi på Avalons port för första vinglaset i solen. 


Efter en lång dag på stan och lite vila hemma så väntade middag på Miss Sophie. Otroligt genomtänkt är den restaurangen. Från inredningen till den hjärtliga servicen och vidare till grafisk profil och presentationen av maten. 

Vi började med att dela två förrätter på tre. En charktallrik som bland annat innehöll den mest fantastiska tryffelsalami samt en Foie gras. Båda två trevligt presenterade på plankor. 


Till huvudrätt så valde vi "Sophie´s choice". En stor planka med massa gott kött och till det ett gäng grytor och kastruller fyllda med olika sorters poatis, såser och grönsaker. Ett familjärt och väldigt trevligt sätt att servera maten. Med på bild kom även får fördrink som var en het variant med chili i. 

I min bok får Miss Sophie högt betyg, seglar upp som solklar favorit på avenyn som genomgående håller väldigt hög kvalitet. Ett extra plus till personalen som kändes genuint trevliga. Och det förtjänar många plus. 


 Avrundade helgen på samma sätt som jag alltid gör när det är besök från sydliga breddgrader. Med räkmacka på Långedrag Värdshus. Även om mackan är väldigt god så är det för den fantastiska miljön jag mer än gärna åker dit väldigt ofta. Det passar verkligen mig. 50 nyanser av vitt...






3 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Tack för alla tips om Göteborg du ger. Är sugen på att åka dit snart. / Frida

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, låter som en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  3. Frida: Hoppas att kunna ge dig ännu fler tips innan du kommer hit!

    AnnJohanna: tack, helgen var ännu trevligare än vad bilderna visar. Faktiskt! ;)

    SvaraRadera