fredag 17 augusti 2012

En lång promenad i den danska huvudstaden

Efter nästan en veckas introduktion på mit nya jobb i Stockholm är jag nu tillbaka i Göteborg. Bloggen har av naturliga skäl fått vila. 

Min sista semestervecka så åkte jag och Henrik till Köpenhamn för att turista i vår grannstad ett par dagar. Som vanligt så gick vi väldigt långt och ett promandstråk jag rekommenderar är att gå längs vattnet vid kastellet och sedan vidare ner mot operan och sedan vidare mot Nyhavn. Om ni, liksom vi råkar ut för ett galet regnoväder så är det perfekt att ta skydd på en av Nyhavns uteserveringar. 

Sandslotten som syns nedan är en tillfällig utställning som finns till mitten av September. Ska ni besöka Köpenhamn innan dess så missa inte den. Har ni barn så kan man nog tillbringa många timmar här då det finns en gigantisk sandhög där det är fritt fram att skapa sitt eget verk.

Under våra tre dagar i Köpenhamn så gick jag in i tre affärer. Sephora, Underbara Hay House och en butik som sålde affischer. Bilden längst ner kommer från Hay house som ligger på ströget bredvid Café Norden. 

Snart kommer ett par riktigt bra tips på mat och dryck. 









1 kommentar:

  1. Hay house är ju ett måste och jag längtar tills jag kan få bunkra upp på Sephora. Tipsar dig gärna om Værnedamsvej som brukar kallas Köpenhamns frans­ka gata. Där finns massa franska gourmetbutiker, barer och restauranger bl.a. Les Trois Cochons, ett urmysigt brasseri.

    Kram

    SvaraRadera