lördag 11 augusti 2012

En dagsutflykt

I morse  vaknade jag tidigt och väldigt pigg. Informerade pojkvännen om att jag vill åka på utflykt. Han tog med mig på en helt fantastisk utflykt till fina klädesholmen. Jag lovar att mina Köpenhamns tips kommer men idag slår jag ett slag för vårt fantastiskt vackra land. När vi körde tillbaka i kvällssolen till stan så fanns det stunder då omgivningen gjorde mig mållös. Och jag lovar er, det händer inte ofta. 

Först gick vi en runda. En fotorunda. Min pojkvän är väldigt förstående och förstår att jag måste fotografera det mesta jag ser. Som den här utsikten...


... Och den här skylten. Vi är ju ändå på klädesholmen. 


En av alla dessa pittoreska små gator måste oxå få vara med på bild. 


Sen köpte vi räkor och tillbehör. Gick ut till en klippa och åt, badade, solade och njöt. 


Och njöt av denna utsikten...


Och denna... Visst blir man mållös?


Sen gick vi till salt och sill och på vägen dit såg vi denna båten som visade sig höra till hotellet och inhysa bland annat bastu. Jag som hade hoppats på att man kunde hyra den. Lagom bekvämt sätt att vara ute på havet. 


Sen avslutade vi dagsutflykten med ett glas vin på Salt och sill. Eller jag drack vin och Henrik drack cola. Och vi avslutade inte här heller. Konstaterade på vägen tillbaka till stan att det var för fint väder för att åka hem så vi åkte till Marstrand och njöt av denna fina dag lite mer. 




1 kommentar:

  1. Åh jag smäller av. Mitt hjärta har alltid klappat för Skåne men jag skulle absolut kunna bo i för mig nyupptäcka Göteborg med. Synd bara att min bransch inte är särskilt välrepresenterad i den staden.

    SvaraRadera