fredag 3 februari 2012

Ladurée

Efter att ha sett den fantastiska filmen "midnatt i Paris" igår så längtade jag lite extra mycket till Paris. Att jag sedan såg i Annas blogg att Ladurée öppnar sin första butik i Skandinavien i Stockholm gjorde min längtan ännu större. Att flanera i Paris, äta Macaroons och sitta på en uteservering och dricka vin i denna magiska stad är helt underbart. 

När vi var i Paris i höstas så skulle jag köpa med mig massa macaroons och dessa ljuvliga lådor hem. Dock var det så varmt sista dagen att för att de inte skulle smälta så bestämde vi oss för att köpa på flygplatsen istället. Det var först på vägen ut till flygplatsen som vi konstaterade att vi flög från fel gate. Efter lite tjat fick jag pojkvännen att gå med på att ta tåget till den rätta gaten, springa galet långt och köpa mina fina boxar som jag sen fick ha som handbagage. Vad gör man inte för att ha dessa underbara askar hemma?

Min plan var att möta våren i Paris. Nu blir det istället London i April. Funkar med afternoon tea och picknick i Hydepark oxå. 


1 kommentar:

  1. LaDuree finns i London också :-) Typ mitt emot Fortnum Mason (snett till vänster från huvudentrén med klockan)

    SvaraRadera