lördag 3 december 2011

Jul i vårt hus


En lugn och skön Lördag vilket inte direkt här till vanligheterna. Körde förbi Johan P på vägen hem från mina föräldrar för att hämta hem löjrom och handlade ingredienser till ett av alla julgodis som jag ska göra inför morgondagens glöggmingel. Första sorten är nu gjord, middagen avnjuten och Så mycket bättre avverkat. Nu blir det gårdagens på spåret på play, glögg och en lugn fortsättning på en skön dag. 

Pepparskakshuset ovan har min min pappa gjort och identiska finns hos systrarna med familjer samt hos mamma och pappa. En hel by får han göra varje år. I morgon ska huset få snö men just nu speglar det vädret utanför vår fönster. Musen som skymtar har pojkvännen placerat där, han försökte trycka in den i huset men han fick bo i trädgården istället. 






2 kommentarer:

  1. Jag bara ÄLSKAR det du gjort med julgranskulorna i fönstret, såååååååååå jäkla snyggt så jag smäller av. Jag vill härma på direkten känner jag, har ett fönster i hallen som är svårpiffat... :-)

    SvaraRadera