tisdag 21 juni 2011

En tanke till dem



Efter en dag där jag nästan glömt bort att andas, en kväll som följt samma mönster med massa jobb som jag avverkats så tänker jag nu spendera en stund på soffan. Jordgubbar, måla naglarna, lyssna på Håkan, Veronica och låten som berörde mig i morse när jag åkte med min kollega till jobbet och han spelade den samt berättade historien om Chris Medina från American Idol. Historian om denna kille vars fästmö råkade ut för en hemsk olycka som han nu tar hand om träffade mig, och uppenbarligen väldigt många andra. Han är en hjälte, lixom väldigt många andra. Två andra hjältar som jag även tänker på ikväll är Dragan och Annette och alla i deras omgivning. För att det är en ära att känna er. Att ni sprider glädje trots allt. För att ni ser på livet som alla borde göra. Att ni tar till vara på varje stund.

/ Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar