onsdag 23 mars 2011

mitt nya liv dag 9

Glöm allt jag sagt. Glöm att det är enkelt att bryta dåliga vanor och bli sund. Glöm allt jag har sagt om att det inte är några problem att skippa kolhydrater och att gå upp samtidigt som att tidningen dimper ner i brevlådan. Glöm det! När jag kvittrar om att mina morgonpromenader sätter en god trend för dagen ljuger jag. Jag gick en superprommis med Anna i morse och inte är det bättre för det.  Idag är det verkligen ingenting som är bra. Jag är trött, min hjärna känns som bomull och min energinivå är lika med noll. Jag tänker sitta på kontoret så länge som möjligt med en förhoppning att tänka bort mitt sug.

När jag utbrister att "jag hatar att banta" så kontrar min kollega med " du bantar inte, du byter livsstil". Glöm det. Min livsstil borde gå ut på fantastiska middagar och drinkar. Jag hatar att banta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar