fredag 11 februari 2011

Vietnamesiska vårrullar

Det var ju det här med att göra mat utanför trygghetszonen. Kvällens meny bestod av vietnamesiska vårrullar.


Räkor, Bjärekyckling, mango, avocado, vårlök, sallad, gurka nudlar, morötter, Ho sin sås, koriander och chili. Inte att förglömmas ska allt rullas in i rispapper.

'
Mycket hack och många skålar senare. Allt är rått utom kycklingen som är marinerad i chili, lime, vitlök, soja och koriander.



pojkvännens rullar uppfyllde kanske inte riktigt samtliga kriterier för att få kallas just rulle.


Vet inte om min blev mycket bättre men dock mer likt en rulle.

Betyg på detta då. Papprets konsistens klarar jag inte riktigt av. Fick i mig två men sen blev det utan papper för min del. Tillbehören är jättegoda men att stå och hacka saker i nästan en timme kändes lite väl ambitiöst. Ho sin såsen var den godaste jag ätit.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar